Sunday, November 8, 2009

Hari Isnin Yang Memeningkan....


Selamat Pagi Isnin… urm… Penat… Awal pagi dah berangkat dari sarikei ke skolah. Sampai skolah, tup-tup dan pukul 7.08am… Apa agaknya perasaan aku hari ini. Aku harap aku dah dapat terima kenyataan. Pening jugak aku sebab aku tak dapat tido dengan lena semalam. Aku terpandang-pandang jerk hp aku…Rindu??? Memang rindu sesangat… Isk~~!!! Lupakan lah.. jangan berbicara rindu lagi. Simpan kemas2… ada orang lain yang memerlukan. Jangan bazir sebarangan… Sekali lagi aku bermonolog…Aku semakin kerap memujuk hati agar jangan terus menyerah kalah. Hari ini, aku rasa agak ok… Agak la… ahaks~!

Aku terus masuk ofis spt biasa. Mata aku? Bengkak.. knapa? Sebab smalam aku menangis… Kenapa? Korang mcm tak tahu…Tapi hari ini, aku kena biasakan diri aku hidup tanpa dia di sisi.~~!! Chaiiiyyoookkk~~~!!!!

Agak bersemangat hari ini.. Agaklah… bukan apa… sebab…. Bila aku bukak pintu bilik dekat kuartes pagi tadi, mata aku terus menangkap gambar dia yang ada kat atas tv… Hehehehe… Ingat senang ke nak ubat luka… Persetankan itu semua… Aku Cuma tahu yang aku cintakan dia dan kini kami dah tiada apa-apa lagi.. Aku sedih? Biarlah masa yang merawat semuanya.. Aku kena belajar…Aku kena hadapi semuanya dengan tabah dan cuba untuk menerima ketiadaannya dalam hidup aku walau hakikatnya dia sentiasa wujud dalam hati…Simpan kenangan baik-baik.. semua masuk memori.. simpan masuk pendrive ke, disket ke... whatever la... Janji.. Jangan hilangkan.. Isk~~!! ke situ pulak dah...

Xpa… sabar… Masa akan merubah segalanya… InsyaAllah…

2 comments: