Saturday, November 14, 2009

Terkadang...


Bila aku ingat kembali masa bahagia, airmata pasti membasahi pipi memandangkan kenangan itu banyak menghantui aku kini.Kehilangan seseorang yang hakikatnya tidak pernah aku rela banyak mengajar aku akan kehidupan. Membuatkan aku semakin sedar yang aku perlu berdikari. Hidup tanpa bantuan darinya dan kena biasakan hidup tanpa tegurannya selama ini. Aku seringkali memujuk hati agar tabah, tabah dan tabah... Orang kata, cinta pertama adalah segala-galanya.. tapi tidak bagi aku... Aku mengaku dia bukan yang pertama, tapi... tidak mustahil untuk dia jadi yang terakhir. Perasaan aku buat masa ini mati.Noktah yang panjang dan belum aku temui titik yang terakhir...Mungkin ada di persimpangan jalan, atau di penghujung jalan.... Jiwa yang rapuh menuntut kesabaran yang tinggi. Hati yang rindu menuntut cinta..Dan aku??? Merawat luka dengan airmata.....

1 comment: